Narodowy Bank Polski jest trendy

03 wrzesień

Narodowy Bank Polski jest trendy

Narodowy Bank Polski jest trendy

W pierwszą sobotę września Narodowy Bank Polski otworzył swoje podwoje w ramach akcji „Warszawa jest trendy". Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem warszawiaków.

Na Świętokrzyską przyszły rodziny z małymi dziećmi, dorośli i nastolatki. W Centrum Pieniądza NBP zwiedzający rozwiązywali między innymi trudną krzyżówkę, a w nagrodę za odgadnięcie hasła otrzymywali atrakcyjne nagrody, nawiązujące do ekspozycji. Ogromną popularnością cieszyły się puzzle z wizerunkiem sal "Spotkanie z pieniądzem", "Skarbiec" i "Gabinet numizmatyka" oraz multimedialna fontanna, w której "łowi się" rybki, ucząc się przy okazji, czym jest oszczędzanie i inwestowanie.

Dzieci chętnie spędzały czas przy makiecie banku, która znajduje się w sali "Skarbiec". Jak mówiły przypomina im "wielki domek dla lalek". Czekały tam na nie też dodatkowe niespodzianki - w niektórych skrytkach były ukryte upominki: szkła powiększające, karty przedstawiające zabezpieczenia banknotów oraz najbardziej poszukiwane skarby, czyli … czekoladki w kształcie sztabek złota.

Dużym zainteresowaniem cieszył się również spektakl "Co zdarzyło się w Manko", wystawiany w sali im. W. Grabskiego. Dzieci jeszcze długo po zakończeniu przedstawienia opowiadały sobie, skąd rodzice biorą pieniądze i dlaczego trzeba je szanować.

Wiele atrakcji czekało na gości również na dziedzińcu i w holu centrali NBP. Między innymi można było zobaczyć, jak wygląda transport pieniędzy, ale również skorzystać z tzw. escape roomu, w którym uczestnicy zamieniali się na chwilę w asystentów prezesa NBP i podejmowali bardzo trudne decyzje, by wydostać się z pomieszczenia.